A pedagógusok átlagos őszi béremelése sajnos nem haladja meg a 25 ezer forintot, ami nem éppen kedvező hírt jelent a szakma számára.


A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete által közzétett adatok alapján a magas pontszámot elért pedagógusok extra juttatásai nem haladták meg a 25 000 forintot a teljesítményértékelés során. Ez a tény rámutat arra, hogy a jutalmazási rendszer nem biztosít megfelelő anyagi elismerést a kiemelkedő teljesítményt nyújtó tanárok számára.

Ahogyan azt az Eduline-on részletesen kifejtettük, az ősz folyamán automatikus béremelésben részesülhettek azok a pedagógusok, akik a teljesítményértékelés során kiemelkedő, legalább 80 pontos minősítést értek el. A Belügyminisztérium tanévnyitó szakmai konferenciáján, szeptember elején elhangzott, hogy e pedagógusok 20 és 60 ezer forint közötti juttatásra számíthatnak. Az átlagos teljesítményt nyújtó tanárok esetében 1-20 ezer forint közötti béremelésre lehet számítani, míg a fejlesztendő kategóriába sorolt pedagógusok sajnos nem kapnak semmiféle kiegészítő juttatást.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete az összegyűjtött adatok alapján megvizsgálta, hogy átlagosan mekkora emelkedést mutatnak a bérek, és hogy ez a növekedés hány pontot jelent a pedagógusok számára.

A rendelkezésre álló adatok alapján, 1240 válaszadó értékelése nyomán az átlagos pontszám 83,2 pontra rúgott, míg az átlagos emelés mértéke csupán 20 746 forintot tett ki.

A helyzet megyénként változó; a pedagógusok a legmagasabb extra juttatásokat Heves és Bács-Kiskun megyében kapták, ám ezek is csupán 25 ezer forint alatt maradtak. Ezzel szemben a Jász-Nagykun-Szolnok megyei tanárok csupán körülbelül 17 000 forintos kiegészítést vehettek igénybe.

Az óvodánkban mindenki kiemelkedő teljesítményt nyújtott, mégis mindannyian a legalsó szintű értékelést kapták. Hol van itt a differenciálás lehetősége?

A szakszervezet hivatalos bejegyzésében fontos szerepet játszik.

Kiemelik, hogy a végzett extra feladatokkal kapcsolatosan ezek az összegek nemcsak igazságtalanok, hanem nem is ösztönzőek, ráadásul szükségtelenek is.

A teljesítménycélok meghatározása sokakat arra kényszerít, hogy plusz munkát végezzenek, ami sokszor nem is garantál semmiféle anyagi elismerést. A pedagógusok gyakran egy egész tanéven át dolgoznak többletfeladatokon, miközben csak abban bíznak, hogy a végén esetleg jutalmazzák őket. Ez a gyakorlat valójában az ingyenes munka rendszerét tükrözi, nem pedig az igazságos elismerést.

Related posts