A Ferrari hibás szimulációja miatt Hamilton súlyos büntetést kapott.
Mint arra még sokan emlékezhetnek, Lewis Hamilton számára igencsak rosszul alakult a Szingapúri Nagydíj vége, hiszen előbb elszállt az autóján a bal első fék, majd utólag megbüntették őt, amiért a fékhiba után összesen hat alkalommal vágta át a pályát. A Ferrari az USA Nagydíjon elárulta, mi vezetett ide.
A Ferrari mérnöke, Matteo Togninalli Austinban úgy nyilatkozott, hogy a fékek beállítása "kicsit túlságosan agresszívra sikeredett". Hozzátette: "A Forma-1 lényegében a kockázatvállalás és a határok feszegetése közötti finom egyensúly megteremtéséről szól. Szingapúrban szándékosan úgy hangoltuk az autót az időmérőre és a versenyre, hogy tisztában voltunk azzal, hogy a határon egyensúlyozunk" - mondta a Motorsport Globalnak.
"Tudtuk, hogy a versenyen menedzselni kell majd a fékeket. Aztán a körülmények és az általunk alkalmazott menedzsment szintje miatt végül a verseny utolsó négy körére elfogytak a fékek. Ez túl agresszív volt, egy hiba. Ezt el kell ismernünk."
Ráadásul nemcsak Hamiltonnak kellett már a verseny elejétől fogva kímélni a fékeket, hanem Charles Leclerc-nek is, ám ő jobban tudott spórolni velük, mint a verseny végén lágy gumikon támadó Hamilton.
Jogos a felvetés, hogy hogyan fordulhat elő, hogy a Ferrari ilyen hibát vétett, hiszen a csapat rendelkezik a többi alakulat által összegyűjtött több évnyi tapasztalattal Szingapúr kapcsán.
"A módszerünk nem tudta előre jelezni, hogy túl agresszív beállítást választottunk - ismerte be Togninalli. - Ezért javítanunk kell az eszközeinken, hogy képesek legyünk előre látni az ilyen eseteket. Ha minden simán megy, abból keveset tanulsz. De amikor a határon mozogsz, akkor tanulsz a legtöbbet. Ez Mexikóban is így lesz - tudatosabbnak kell lennünk. Ez a racionális hozzáállás."
A mérnök emellett arról is beszélt, hogy tudatosan álltak le korábban az idei autó fejlesztésével, mint néhány riválisuk, most pedig a szoros mezőny miatt ennek is isszák a levét. "Stratégiai döntés volt, hogy a fejlesztést talán egy kicsit korábban zártuk le, mint néhány fő rivális. Ha megnézzük, a hetedik és a második hely között sokszor csak egy-két tized van. Most mindenki nagyon közel van egymáshoz. Ez azt jelenti, hogy mi egy fejlesztési csomaggal korábban álltunk meg, és ez az egy tized most mindent sokkal nehezebbé tesz."




