A Ferrari hibás szimulációja miatt Hamilton súlyos büntetést kapott.


Mint arra még sokan emlékezhetnek, Lewis Hamilton számára igencsak rosszul alakult a Szingapúri Nagydíj vége, hiszen előbb elszállt az autóján a bal első fék, majd utólag megbüntették őt, amiért a fékhiba után összesen hat alkalommal vágta át a pályát. A Ferrari az USA Nagydíjon elárulta, mi vezetett ide.

A Ferrari mérnöke, Matteo Togninalli Austinban úgy nyilatkozott, hogy a fékek beállítása "kicsit túlságosan agresszívra sikeredett". Hozzátette: "A Forma-1 lényegében a kockázatvállalás és a határok feszegetése közötti finom egyensúly megteremtéséről szól. Szingapúrban szándékosan úgy hangoltuk az autót az időmérőre és a versenyre, hogy tisztában voltunk azzal, hogy a határon egyensúlyozunk" - mondta a Motorsport Globalnak.

"Tudtuk, hogy a versenyen menedzselni kell majd a fékeket. Aztán a körülmények és az általunk alkalmazott menedzsment szintje miatt végül a verseny utolsó négy körére elfogytak a fékek. Ez túl agresszív volt, egy hiba. Ezt el kell ismernünk."

Ráadásul nemcsak Hamiltonnak kellett már a verseny elejétől fogva kímélni a fékeket, hanem Charles Leclerc-nek is, ám ő jobban tudott spórolni velük, mint a verseny végén lágy gumikon támadó Hamilton.

Jogos a felvetés, hogy hogyan fordulhat elő, hogy a Ferrari ilyen hibát vétett, hiszen a csapat rendelkezik a többi alakulat által összegyűjtött több évnyi tapasztalattal Szingapúr kapcsán.

"A módszerünk nem tudta előre jelezni, hogy túl agresszív beállítást választottunk - ismerte be Togninalli. - Ezért javítanunk kell az eszközeinken, hogy képesek legyünk előre látni az ilyen eseteket. Ha minden simán megy, abból keveset tanulsz. De amikor a határon mozogsz, akkor tanulsz a legtöbbet. Ez Mexikóban is így lesz - tudatosabbnak kell lennünk. Ez a racionális hozzáállás."

A mérnök emellett arról is beszélt, hogy tudatosan álltak le korábban az idei autó fejlesztésével, mint néhány riválisuk, most pedig a szoros mezőny miatt ennek is isszák a levét. "Stratégiai döntés volt, hogy a fejlesztést talán egy kicsit korábban zártuk le, mint néhány fő rivális. Ha megnézzük, a hetedik és a második hely között sokszor csak egy-két tized van. Most mindenki nagyon közel van egymáshoz. Ez azt jelenti, hogy mi egy fejlesztési csomaggal korábban álltunk meg, és ez az egy tized most mindent sokkal nehezebbé tesz."

Related posts