Betiltották az energiaitalok 18 év alatti vásárlását – A Hell reagálása Az energiaitalok 18 év alatti fiatalok számára történő vásárlásának tilalma mostantól érvényes, ami jelentős változást hozott a piacon. A Hell, mint vezető energiaital márka, gyorsan


Itt a lex Magyar Péter! Elfogadták az EP-képviselőkre is kötelező vagyonnyilatkozati eljárást

Mint arról a Blikk is beszámolt, ma délelőtt az Országgyűlés megszavazta az energiaitalok 18 év alatti vásárlásának tiltását. Nem késlekedett a válasszal az ország legnagyobb üdítőgyártó cége, amely az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkbe.

"Fontos kiemelni, hogy az elfogadott szabályozás nem az energiaitalok betiltásáról szól: Magyarországon az energiaitalok továbbra is legálisan forgalmazhatók és fogyaszthatók. Az új rendelkezés kizárólag a 18 éven aluliak vásárlását érinti. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) szerint egészséges felnőttek naponta akár 400 mg koffeint is biztonságosan fogyaszthatnak (ami körülbelül öt doboz HELL-nek felel meg).

Az energiaital megfelel a szigorú magyar és uniós élelmiszerbiztonsági normáknak, amit a NÉBIH alapos vizsgálatai is megerősítenek. Fontos megjegyezni, hogy a koffein, amely jelen van ezekben az italokban, valóban nem ajánlott a gyermekek számára. Ez a figyelmeztetés azonban minden koffeintartalmú italra vonatkozik, beleértve a kávét és a kólát is.

Az Európai Unió keretein belül e téren nem létezik egységes szabályozás: sem Németország, sem Ausztria - ahol az egészségtudatosság különösen fontos -, továbbá az Egyesült Királyság vagy az Egyesült Államok sem alkalmazott hasonló korlátozásokat. Ausztria számunkra példamutató példa: itt a Red Bull szabadon fejlődhetett, és az állami támogatás hozzájárult ahhoz, hogy egy helyi márka globális sikereket érjen el.

A HELL ENERGY a világ egyik legkiemelkedőbb energiaital-beruházását valósította meg Magyarországon, amely nem csupán a hazai gazdaságot erősíti, hanem nemzetközi szinten is jelentős lábnyomot hagy a versenyképesség terén. E példaértékű befektetés mögött egyedülálló volumen áll, amelyet egyetlen más hazai FMCG márka sem tud felmutatni. Ráadásul, ha figyelembe vesszük a folyamatban lévő támogatott projekteket is, a HELL ENERGY Magyarország Kft. összesített támogatási aránya csupán 18%-ot tesz ki, ami tovább fokozza a márka innovatív megközelítését és elkötelezettségét a fenntartható fejlődés mellett.

Meggyőződésünk, hogy a nemrégiben bevezetett korlátozás nem biztos, hogy a legoptimálisabb módszer a fiatalok egészségének megóvására. Úgy gondoljuk, hogy a tudatos fogyasztói döntések ösztönzése érdekében fontos lenne a célzott tájékoztatás és az oktatás hangsúlyozása. Ez a megközelítés hosszú távon fenntartható és kiegyensúlyozott megoldást kínálna.

A HELL ENERGY elkötelezett marad a felelős fogyasztás, a kiváló minőségű magyar termékek fejlesztése, a hazai gazdaság megerősítése, valamint a nemzetközi sikerének növelése iránt. Hiszünk abban, hogy a magyar sikermárkák számára egy olyan támogató szabályozási környezetre van szükség, amely elősegíti versenyképességüket mind a belföldi, mind a globális piacokon.

Related posts