Kétségtelen, hogy a baloldali közvélemény-kutatók számára teljesen mindegy, hogy melyik Péterről van szó.


A 2026-os országgyűlési választási kampány első szakaszában a baloldali közvélemény-kutatók és a liberális média ismét aktív szereplőkké váltak, hasonlóan a 2022-es eseményekhez. A Márki-Zay Pétert támogató kampánystratégia most Magyar Péter esetében is megjelenik, ám ezúttal némileg átalakított formában, ahogy azt a Tényellenőr is megjegyzi.

A portál rámutat, hogy a 2022-es választási időszakban a baloldali kutatóintézetek és médiaorgánumok Márki-Zay Péter személyes népszerűségére támaszkodva próbálták meg a baloldal fölényét sugallni, miközben figyelmen kívül hagyták a mérések esetleges torzításait.

A választások kimenetele drámaian különbözött attól a képtől, amely a kampányidőszak alatt megjelent - a kormánypártok ugyanis egy lenyűgöző, 20 százalékpontos győzelmet könyvelhettek el.

A jelenlegi kampány során Magyar Péter és a Tisza Párt körüli események egy új narratíva körvonalazódását sejtetik. Ezúttal a figyelem középpontjában nem a pártvezető népszerűsége áll, amely a közvélemény-kutatások alapján jelentős távolságra van Márki-Zay korábbi eredményeitől, hanem a párt általános támogatottsága. A baloldali elemző intézetek, mint az IDEA, a Medián és a Publicus, folyamatosan a Tisza Párt előnyét hangsúlyozzák, s gyakran meglepő mértékű eltéréseket mutatnak ki a kormánypártokkal való összehasonlításban.

Related posts