Az Aston Martin F1-es csapatában betöltött részesedését értékesítette – értesült az M4 Sport.


A klasszikus brit autógyártó elmúlt évei nem a várakozások szerint alakultak: a vállalat részvényeinek értéke az utolsó 12 hónap során 50%-kal csökkent. A második negyedév árbevétele 34%-kal esett vissza, amit főként a szuperautók iránti gyenge kereslet idézett elő.

A többmilliós tőkeinjekcióra való szükséglet többek között abból fakadt, hogy a gyártó eladta a Forma-1-es csapatában lévő 4,6%-os részesedését. Érdemes megemlíteni, hogy az Aston Martin Lagonda sosem rendelkezett a csapat jelentős hányadával. A valódi irányítást továbbra is Lawrence Stroll és a Yew Tree konzorcium gyakorolja, amely egyúttal az autógyártó 33%-os részesedésével is bír.

Az eladás nem jelent változást az istálló életében: továbbra is Aston Martin néven versenyeznek és továbbra is zavartalanul folyik a munka a silverstone-i központban valamint a jelenleg Magyarországon tartózkodó utazó csapatnál is.

Az adásvétel pénzügyi szempontból felülmúlta a várakozásokat, hiszen az előzetes becslések csupán 100 millió dolláros bevételt valószínűsítettek. Ezzel szemben a végső összeg elérte a 146 millió dollárt, ami majdnem 50 százalékkal magasabb, mint amit előzetesen számítottak. A cég számára, amely a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben működik, ez a bevételi növekedés rendkívül fontos volt.

Az üzlet egyébként most 3,2 milliárd dollárra értékelte a Forma-1-es alakulatot, ami jelentős összeg egy olyan csapatért, amely idén a középmezőnyben szerepel (és annak sem mindig az elején). A főhadiszállás modernizálása és a szakemberek szerződtetése viszont felvitte az értékét.

Furcsa kettősség tehát, hogy miközben az autógyártó nehézségekkel küzd, az F1-es alakulat értéke nő és egyelőre a jövővel kapcsolatos kilátásai is biztatóak: gyári motorszállítói szerződést kötöttek a Hondával, a technikai csapatot már a legendás Adrian Newey vezeti, aki hónapok óta dolgozik a 2026-os autó tervezésén az egyik legmodernebb F1-es főhadiszálláson.

Related posts