Ha nem tartják be a szabályokat, a McLaren versenyzői könnyen Alonso sorsára juthatnak, akit egy év elteltével elküldtek.


Oscar Piastri, a bajnoki pontverseny éllovasa, a McLaren 2007-es, emlékezetes évére utalva figyelmeztetett: ő és Lando Norris a világbajnoki címért folytatott küzdelem sűrűjében ne felejtsék el, hogy nem csupán egyetlen szezont szeretnének eltölteni a mostani, kiemelkedő pozíciójukban.

A McLaren idén, hosszú idő után először, a mezőny legnagyobb erejű csapataként vágott neki a szezonnak, így Piastri és Norris számára egyértelmű célkitűzés az első egyéni bajnoki cím elnyerése. Noha az ausztrál versenyző hat futam után csupán 16 ponttal vezet csapattársa, Norris előtt, a pályán mutatott teljesítmények alapján a mérleg inkább Piastri felé billen. Hiszen eddig négy győzelmet zsebelt be, míg Norris csak a szezonnyitón tudott diadalmaskodni.

A 2007-es év egy különleges fejezet volt a McLaren történetében, hiszen ez volt az utolsó alkalom, amikor mindkét versenyautójuk kiemelkedett a mezőnyből. Az újonc Lewis Hamilton és a frissen szerződtetett Fernando Alonso hosszú időn át dominálták a bajnokságokat, azonban a végső győzelem mindkét címben fájdalmasan kicsúszott a csapat kezei közül. Kimi Räikkönen a szezonzáró versenyen váratlanul elhappolta előlük az egyéni bajnoki címet, míg a konstruktőrök versenyében a hírhedt kémbotrány következtében kizárták őket a versenyből. A szezont követően a McLaren vezetősége és Alonso között egyre feszültebbé vált a viszony. A spanyol pilóta, aki három évre írt alá, a csapaton belüli pilótapreferenciával kapcsolatos konfliktusok miatt súlyos nézeteltérésekbe keveredett. Ráadásul ő játszotta a főszerepet a kémbotrány kirobbanásában is, és a Magyar Nagydíj időmérőjén történő Hamilton feltartásával szabotálta a csapat eredményét. Végül, a szezont követően Alonso és a McLaren útjai elváltak, amikor a csapat úgy döntött, hogy szerződést bontanak vele.

Az adat, ami szerint Piastri máris a legdominánsabb McLaren-pilóták közé emelkedett

„Úgy tűnik, hogy a célunk az, hogy megidézzük 2007 szellemét” – mondta Piastri félmosollyal, nyilvánvalóan a sikerekre utalva, nem pedig a botrányokra. „Tudatában vagyunk az erősségeinknek, és a versengés mindig éles közöttünk, így izgalmas összecsapásokra számíthatunk. Előfordulhat, hogy egyes hétvégéken Lando mutatkozik erősebbnek, míg máskor én ragadom meg a vezetést.”

Norris tavaly, míg Piastri az idei év elején hosszabbított meg szerződést a McLarennel. Noha a részletek nem nyilvánosak, valószínű, hogy Norris szerződése 2027-ig, míg Piastrié 2028-ig biztosítja számukra a csapatnál való folytatást. Persze mindez feltételezi, hogy nem adódik váratlan probléma a csapat és a pilóták kapcsolata során, mint ahogy az 18 éve Alonso esetében történt. Jelenleg azonban távol állunk ettől, hiszen a két versenyző eddig nem tapasztalt komoly nézeteltéréseket sem egymással, sem a csapattal. Piastri is tisztában van vele, hogy a legjobb, ha ez a harmónia megmarad.

"Mindketten elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a McLaren csapatánál maradva folyamatosan a sikerre törekedjünk, és ez az időszak bőven elegendőnek tűnik számunkra. Tudatában vagyunk annak, hogy kemény kihívások várnak ránk, hiszen világbajnoki álmokat dédelgetünk. Számunkra nem csupán egyetlen lehetőség a cél, hanem szeretnénk, ha a következő évek során is élvezhetnénk ezt a kivételes helyzetet. Ezt mindannyiunknak, nekünk és a csapatnak is szem előtt kell tartania." - mondta Piastri, utalva ezzel Alonso korábbi nehézségeire is, ahogy a PlanetF1 beszámolt róla.

Amikor a kérdés felmerül, hogy könnyebb-e egy csapattárs ellen vagy egy csapaton kívüli ellenféllel megküzdeni a bajnoki címért, Piastri mindkét oldal érveit kiemeli. Részletesen kifejti, hogy a csapattársakkal való versengés baráti rivalizálást hozhat, miközben a külső ellenfelek általában ismeretlen kihívásokat jelentenek, amelyek különböző stratégiákat igényelnek.

"Jól ismerjük egymás vezetési stílusát, tisztában vagyunk a másik erősségeivel és gyengeségeivel is. Tehát igen, rengeteg információval rendelkezem róla, de ez kölcsönös. Azonban van egy tényező, ami eltűnik: mivel ugyanazt az autót használjuk." - emelte ki.

Az azonos autó használata viszont más szempontból kihívások elé állít minket. Mivel ugyanazok az erősségek és gyengeségek jelennek meg a pályán, a verseny során a helyzetünk is hasonló lesz. Tudván, hogy mennyire nehéz egymást üldözni, tízből kilenc esetben az, aki a rajtnál előrébb helyezkedik el, valószínűleg a célba is elsőként érkezik. Ezen kívül, egy csapatban való versenyzés során a boksztaktika is fontos szerepet játszhat. Így tehát ennek a felállásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is.

Tedd különlegessé a szöveget: Korábban Norris is tréfálkozott a 2007-es csapaton belüli konfliktusok újbóli bekövetkezésével:

Related posts