Az autók halálos csapdákká alakulhatnak, és az Európai Unió figyelmeztető jelzéseket küldött.


Az Egyesült Államokban több olyan incidensről számoltak be, ahol Tesla autók utasai nem tudtak kiszabadulni a járműből az elektronikus ajtónyitó rendszerek meghibásodása miatt. Ez a kérdés különösen éles fényt kapott Európában, amikor szeptember 10-én Németországban egy súlyos baleset következtében két gyermek és édesapjuk életét vesztette, állítólag azért, mert az ajtók nem nyíltak ki a balesetet követően.

Csapdába estek egy lángoló Tesla autóban.

Ez a jelenség nem csupán egy adott márkára korlátozódik. Az elektromos ajtónyitó rendszerek folyamatosan növekvő népszerűségnek örvendenek különböző járműtípusok között. Ugyanakkor az ENSZ és az EU járműbiztonsági szabályozásai nem tartalmaznak olyan előírásokat, amelyek garantálnák, hogy ezek az ajtók vészhelyzeti szituációkban – mint például tűzvész vagy vízbe merülés esetén – is könnyen nyithatóak legyenek.

Az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságának (UNECE) legutóbbi üléseiről készült jegyzőkönyvek alapján Korea, Németország és Hollandia szabályozó hatóságai egyértelműen jelezték, hogy aggályos problémával állunk szemben. Hollandia különösen aggasztónak találja a vízbe merült járművekben rekedt utasokkal kapcsolatos halálesetek számát, míg az Euro NCAP és a Korea NCAP már aktívan dolgoznak a fogyasztói tesztek újraértékelésén. Az UNECE vészhelyzeti ajtónyitásra specializálódott munkacsoportja júniusban tartotta meg első ülését, amely a témában további lépések kidolgozását célozza.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) jelenleg arra ösztönzi az Európai Bizottságot, hogy támogassa a genfi tárgyalások gyorsabb előrehaladását, és

Fontolja meg a járművek visszahívását az EU területén, amennyiben ajtórendszereik akadályozzák a menekülést vagy a mentést vészhelyzetek során.

"Ez nem csupán elméleti kérdés - emberek életét veszítik el, mert nem tudnak kijutni a járművekből, amikor minden egyes másodperc kritikus" - nyilatkozta Antonio Avenoso, az ETSC ügyvezető igazgatója. "Az UNECE-tárgyalások üdvözlendők, de a haladást sürgősen fel kell gyorsítani. Európának nem szabad évekig várakoznia, miközben ezrek közlekednek olyan autókkal, amelyek ilyen rendszerekkel vannak felszerelve. A visszahívásokat komolyan fontolóra kell venni, és a biztonsági előírásokat gyorsan aktualizálni kell, hogy minden elektronikus ajtóval bíró járműre vonatkozzanak."

Related posts