Tolna vármegyében is a helyi házorvosokat részesítjük előnyben.

Tolna vármegyében a háziorvosaink iránti elégedettségünk kiemelkedő, hiszen szakmai tudásukat és empatikus hozzáállásukat nagyra értékeljük. A helyi orvosok mindig kulturáltan és figyelmesen állnak a páciensek rendelkezésére. A kistelepüléseken különösen népszerűek, hiszen az emberek inkább hozzájuk fordulnak, mintsem a magánszolgáltatókhoz. Nemrégiben egy felmérés készült a háziorvosi rendszerről, amely továbbra is tükrözi ezt a pozitív véleményt.
A legtöbben évente, vagy maximum évente néhányszor járunk háziorvosunknál és csak viszonylag kevesen fordulunk rögtön magánegészségügyi szolgáltatóhoz panaszok esetén. Országos felmérést készített az Europion közvéleménykutató cég a háziorvosok rendszeréről.
Háziorvosainkkal kapcsolatban pozitív érzéseink vannak.
A népesség több mint fele, pontosan ötvenhat százalék, elégedett a saját háziorvosával, míg csupán tizenhét százalékuk vélekedik negatívan róla. A társadalom hetven százaléka úgy látja, hogy háziorvosuk kompetens, és empátiával, kulturált módon viszonyul hozzájuk. Hatvanhat százalékuk szerint a háziorvosok megfelelő körülmények között végzik munkájukat, míg hatvanöt százalék úgy véli, hogy jó fizikai és mentális állapotban vannak. Az elérhetőségüket ötvenhat százaléknyian tartják kielégítőnek, és csak harminckilenc százalékuk gondolja, hogy a háziorvosok fáradtak és túlterheltek. Érdekesség, hogy a válaszadók negyvenegy százaléka idősnek tartja a saját háziorvosát.
Készítünk számukra receptet gyógyszerekkel.
A háziorvosokhoz való látogatások legfőbb célja a gyógyszerek és receptek felírása, amelyet a válaszadók ötvenkilenc százaléka emelt ki. Ezt követi a szakorvosi beutalók kérése, amit az összes megkérdezett ötven százaléka nevezett meg. A betegségek felismerése és a diagnosztikai vizsgálatok szintén fontos szerepet játszanak, hiszen a válaszadók harminchét százaléka ezt tartotta a látogatások elsődleges céljának. Érdekes módon, a közhiedelemmel ellentétben csupán huszonkilenc százalékuk említette az adminisztratív feladatokat, mint például a táppénzes papírok és igazolások intézését, mint fő motivációt a háziorvos felkeresésében. Ennél is alacsonyabb arányban, mindössze tizenhat százalék várja el orvosától az egészségük folyamatos nyomon követését, és még kevesebben, csupán tizennégy százalék, a preventív szűrések szervezését. Az életmódbeli tanácsadás iránti érdeklődés is minimális, mindössze három százaléknyian tartják ezt kiemelten fontosnak. A megkérdezettek negyvenegy százaléka elégedetlen a hazai háziorvosi rendszer működésével, míg csak tizenkilenc százalékuk nyilatkozott pozitívan erről. Ezek az adatok rávilágítanak a háziorvosi ellátás fejlesztésének sürgősségére és a betegek elvárásainak megértésére.
Válasszuk ki a legjobban hozzánk illő háziorvost!
A háziorvos "kikerülése" és a közvetlen magánegészségügyi szolgáltatókhoz való fordulás panasz esetén a magyar társadalomban viszonylag ritkán fordul elő. A teljes népesség csupán tizenegy százaléka vallja magáról, hogy rendszeresen ezt a megoldást választja, míg negyvenhat százalék soha nem hoz ilyen döntést. Különösen az idősebb korosztály kerüli a magánszolgáltatásokat, valószínűleg főként anyagi megfontolások miatt: közülük hatvanöt százalék soha nem hagyja ki a háziorvost, és mindössze két százalékra tehető azok aránya, akik az esetek többségében magánszolgáltatónál keresnek segítséget. Hasonló tendencia figyelhető meg a kistelepüléseken élők körében is, ahol ötvenhét százalék soha nem fordul magánszolgáltatóhoz, míg hat százalékuk ezt gyakran teszi. Az alacsonyabb jövedelmű háztartásokban élők esetében is hasonló arányokat látunk: hatvan százalékuk soha nem keresi a magánellátást, nyolc százalékuk viszont rendszeresen választja azt.