Hamilton gondjaira nem létezik megoldás, így egy egész esztendőnyi szenvedés vár rá.

Lewis Hamilton a szűkszavú televíziós interjúi után az írott sajtónak már többet mondott a szaúdi futam után, de pozitívumokat továbbra sem talált, sőt!
Ebben a cikkünkben már megírtuk, milyen szűkszavúan értékelte Lewis Hamilton azt a Szaúd-arábiai Nagydíjat, amelyet csupán a 7. helyen fejezett be, miközben csapattársa, Charles Leclerc dobogóra állt, és amelyen 31 másodpercet kapott a monacóitól - ennél nagyobb különbség egyetlen csapat pilótái között sem volt azok közül, akik azonos körben végeztek, de Lance Stroll is 22-23 másodpercet kapott volna Fernando Alonsótól, ha végigcsinálja az 50. kört is. Most azonban nézzük, mit mondott még a szombaton már agyátültetésről beszélő hétszeres világbajnok.
Miután a Sky csatornának kifejtette, hogy "egy pillanatig sem" érezte jól magát a Ferrari volánjánál a verseny során, ugyanakkor elismerte, hogy "az autó nyilvánvalóan alkalmas volt a harmadik helyre, és Charles is nagyszerűen teljesített, így nem okolhatom a járművet", a sajtó képviselőinek tartott médiabeszélgetésen határozottan kijelentette, hogy a szaúdi futamról "nulla" pozitív tapasztalatot tud magával vinni a következő versenyre.
"Semmilyen pozitívuma nincs a mai napnak, kivéve azt, hogy Charles dobogón végzett, ami nagyszerű a csapatnak. [Részemről] viszont borzasztó volt. Borzasztó. Egyáltalán nem élvezetes. Csak csúszkáltam. Az első etapban masszív alulkormányzottsággal küzdöttem, aztán pedig nagy mértékű gumikopással. A második etapban kicsit jobb volt az egyensúly, de továbbra sem volt meg a tempóm. Elég rossz volt a helyzet" - idézi Hamiltont a The-Race.com.
Hamilton és a Ferrari szemszögéből nézve aggasztó, hogy a hétszeres világbajnok a kínai sprinten aratott győzelme óta nem találja a receptet az SF-25-ös megzabolázására, és a szaúdi verseny után is elmondta, hogy "küzdök azzal, hogy érezzem a kocsit magam alatt, de nincs semmi kiemelkedő probléma, nem tudom semmire azt mondani, hogy "hé, ez a gond.""
Eközben Leclerc-nek egy általa forszírozott extrém beállítási iránnyal sikerült az egyelőre a futamgyőzelemhez kellő teljesítménytől egyértelműen elmaradó Ferrarit legalább olyan állapotba hoznia, hogy rendszeresen legyőzze vele Hamiltont. "Régóta vezeti ezt az autót, úgyhogy egyértelműen jól ismeri - utalt Hamilton arra, hogy még ha az idei autót mindketten ugyanannyi ideje vezetik is, az SF-25-ös elődeiben is fellelhető tulajdonságait Leclerc nyilván jobban ismer. - Számos dolog ott van az adatokban, ez biztos, de őszintén szólva ott nem látszik nagy differencia. Én egyszerűen csak lassabb vagyok a kanyarokban."
"Némileg eltérő beállításokkal indulunk, így meg kell vizsgálnom, hogy [Leclerc] beállítása az, ami igazán kedvez az autónak. Nyilvánvaló, hogy ő és a garázsának az adott oldala jobban teljesít. Az időmérőn az a kérdés, hogy képes leszek-e kihozni az autóból mindazt, ami benne rejlik. Ma a verseny során mindent megpróbáltam, de sajnos az autó nem akart gyorsabban száguldozni" - fogalmazott Hamilton.
A 40 éves brit férfi a közeljövőt illetően nem éppen rózsás kilátásokat festett, és ezt finoman fogalmazva is mondhatnánk. „Azt hiszem, Miamiban is szenvedni fogok. Nem tudom, meddig tart ez a fájdalom, de egyértelmű, hogy nem könnyű” – nyilatkozta. Amikor arról kérdezték, hogy esetleg hetekig vagy hónapokig is eltarthat-e ez az állapot, így válaszolt: „Jelenleg nincs megoldás. Így tehát az év hátralévő részében is hasonló helyzetre számíthatok. Fájdalmas időszak vár rám.”
Már korábban is foglalkoztunk azzal, hogy a 2022-ben életbe lépett szabályrendszer mennyire befolyásolja Hamilton egyik legnagyobb erősségét, és hogy a szívóhatású autók általában nem kedveznek neki. Az idei szezon előtt sokan úgy vélték, hogy a Ferrari jobban illik Hamilton stílusához, mint a Mercedes. Mostanra azonban egyértelművé vált, hogy a helyzet nem ezt mutatja. Hamiltonnak valószínűleg abban kell bíznia, hogy a 2026-os szezonra tervezett, továbbra is szívóhatásra épülő autók jobban teljesítenek majd.
"Jelenleg nem rendelkezem információval a jövő évi autóról, és őszintén szólva nem is pazarolnám az időmet a témán való töprengésre. Bízzunk benne, hogy a körülmények kedvezőbbé válnak. A kisebb szívóhatás esetén talán a dolgok egy kicsit pozitív irányba mozdulnak el."