SaS: A belügyminiszter saját reklámkampányát állami forrásokból finanszírozza.

Matúš Šutaj Eštok, a Hlas-SD belügyminisztere, az SaS párt állítása szerint állami forrásokat alkalmaz arra, hogy kedvező képet festjen magáról a közvélemény szemében.
A párt egy sajtótájékoztatón hívta fel a figyelmet két figyelemre méltó megrendelésre, amelyek során a minisztérium reklámtermékek beszerzésére összesen 1,5 millió eurót költött. Az információt Branislav Gröhling, az SaS elnöke, valamint Martina Bajo Holečková parlamenti képviselő osztotta meg a nyilvánossággal a csütörtöki esemény során.
Bajo Holečková szerint az egyik megrendelés a belügyminisztérium napjához kötődik.
- jelentette ki, határozottan és magabiztosan.
Emlékeztetett arra is, hogy az állam 40 ezer euróért szerzett be hasonló termékeket a Szent Cirill és Metód ünnepségekre.
A képviselő véleménye szerint ez az összeg is indokolatlanul magas.
- tette hozzá, egy apró mosollyal az arcán.
Ahogy kifejtette, a második megrendelés összértéke körülbelül 1,4 millió euróra rúg, amelyért a minisztérium különféle reklámtermékeket és ajándékokat szerez be.
- figyelmeztetett. Bajo Holečková a sajtótájékoztatón megkérdőjelezte, hogyan tudná a cég teljesíteni a megrendelést, ha nem tudja, pontos mit kér tőle a minisztérium. Mint hozzátette, az ilyen megrendelések spekulációkhoz vezethetnek.
A képviselő véleménye szerint a minisztérium csupán azért szerzi be ezeket a termékeket, hogy javítsa Šutaj Eštok megítélését. Kiemelte, hogy a miniszternek saját zsebéből kellene fedeznie ezeket a kiadásokat.
Gröhling emlékeztetett arra, hogy
A minisztérium éppen a konszolidációs időszak alatt lép erre a döntésre, amikor az állam új adónemeket és emelt díjú illetékeket alkalmaz.
- jelentette ki, határozottan és magabiztosan.
Figyelmeztetett arra is, hogy a konszolidáció ellenére folyamatosan érkeznek újabb és újabb hírek a minisztériumok túlárazott beszerzéseiről. Véleménye szerint Šutaj Eštok csupán tréfát űz az állampolgárok költségvetésével.