Szijjártó Péter bejelentette, hogy a magyar kormány stratégiai partnerségi megállapodást írt alá az Audi vállalattal.


A külgazdasági és külügyminiszter jelentős eseménynek minősítette, hogy Győrben nemrégiben legyártották az egymilliomodik Q3-as modellt. Ezzel a lépéssel a kormány ambíciója, hogy Magyarország európai autóipari nagyhatalommá emelkedjen, továbbra is élénk figyelmet kap.

A kormány friss stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Audival, amely a hazai autóipar egyik legmegbízhatóbb pillére, nemcsak a magyar gazdaság jelenét, hanem a jövőjét is alapozza - nyilatkozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Győrben. Itt ünnepelték a gyártósorról legördült egymilliomodik Q3-as modell sikerét is.

A minisztérium hivatalos nyilatkozata alapján a tárcavezető az Audi Hungária rendezvényén kifejtette, hogy...

az új stratégiai együttműködési megállapodás legfőbb célja, hogy a német autógyártó újabb és újabb beruházások helyszínéül válassza Győrt, hogy növelje ezzel Magyarország erejét, segítve a gazdaság gyors és sikeres dimenzióváltását.

"Ma közösen elhatároztuk, hogy együtt lépünk be az elektromobilitás által formált új autóipari korszakba, ahol mindannyian sikeresek leszünk. Megállapodtunk abban, hogy Győrben Önök játszák a vezető szerepet az ipari modernizáció terén, legyen szó akár a robotizációról, az automatizálásról vagy a digitalizációról. Kiemeltük, hogy a korunk egyik legnagyobb kihívásával, az energiaellátás kérdésével, közösen és hatékonyan fogunk megbirkózni. Továbbá, azt is elhatároztuk, hogy az Audi Győr nemcsak a gyártás terén, hanem a szolgáltatások és a kutatás-fejlesztés világában is erősíteni fogja jelenlétét. Végül, hangsúlyoztuk, hogy egyre szorosabbra fűzzük az együttműködést az Audi, az egyetem, valamint a győri szakképző intézmények között" - emelte ki a tárcavezető.

Jelentős mérföldkőként értékelte az Audi, hogy Győrben legyártották az egymilliomodik Q3-as modellt. Ez a teljesítmény jól tükrözi, hogy a vállalat készen áll arra, hogy a jövő autóipari kihívásainak is megfeleljen, és folytassa eddigi sikeres pályafutását.

Beszédében a miniszter kifejtette, hogy ugyan az utóbbi évek válságai során többször is teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság, az nem változott, hogy a globális gazdaság gerincoszlopa továbbra is az autóipar, amely technológiai forradalmon megy keresztül.

Az elmúlt évek gazdasági kihívásai rávilágítottak arra, hogy az a nemzet képes tartós gazdasági sikerekre, amelyik az autóipar terén kiemelkedő teljesítményt nyújt. Ennek jegyében Magyarország ambiciózus célkitűzést fogalmazott meg: törekedjünk arra, hogy Európa autóipari központjává váljunk, és vállaljunk vezető szerepet az autóipar technológiai újításainak globális színtéren.

„Örömmel és talán mindenféle túlzás nélkül mondhatom, hogy gazdasági stratégiánk célkitűzései sikerrel zárultak: Magyarország a globális autóipari technológiai forradalom élvonalába került” - tette hozzá.

Rámutatott, hogy az elmúlt másfél évtized során a magyar autóipar termelési értéke elképesztő mértékben, négyszeresére emelkedett. Tavalyra már meghaladta a 13 ezer milliárd forintot, és az iparágban több mint 160 ezer ember találja meg a megélhetését.

"Hamarosan mi leszünk a világ három országából az egyik, ahol mindhárom német prémium autómárka működő gyárral fog rendelkezni. Ráadásul mindhárom vállalat az elektromobilitási stratégiájának a szívét idehozta Magyarországra. És nem utolsósorban ez az erős német jelenlét erős kínai gazdasági jelenlétet is létrehozott" - emelte ki. Szijjártó Péter tudatta, hogy

Az elmúlt egy évtized során a kormány összesen 244 jelentős autóipari beruházást támogatott, melyek együttvéve 6100 milliárd forintnyi értéket képviselnek. Ezek a projekteket követően 61 ezer új munkahely jött létre, hozzájárulva a gazdaság fejlődéséhez.

"Amikor megvizsgáljuk a jelenlegi autóipari beruházásokat Magyarországon, egyértelmű, hogy ezek a projektek a befejezésüket követően drámai változást hoznak. Az ország egy csapásra a globális autóipar elit ligájába kerül, selejtezők nélkül, közvetlenül a csoportkörbe. Ezen új fejlesztések révén egyszerre több mint egymillió autót és több mint kétmillió motort fogunk gyártani. Ráadásul a világ második legnagyobb elektromos akkumulátor gyártási kapacitása is a miénk lesz."

Leszögezte, hogy mindez nem lenne lehetséges Győr és az Audi nélkül, ugyanis utóbbi vállalat a magyar autóipar egyik legrégebbi, legstabilabb és legfontosabb tartóoszlopa.

"Az Audi a három évtizedes győri jelenléte alatt 5200 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre a városban. Immáron több mint 12 ezren dolgoznak a vállalatnál, mindig ostromolja a kétmilliós éves darabszámot a motorgyártásban, ostromolja az éves 200 ezres darabszámot az autógyártásban, karbonsemlegesen működik, és a magyar exportteljesítmény egyik legfontosabb összetevője" - sorolta a miniszter.

Related posts