Bár a válságok és háborúk árnyékában élünk, a gazdagok továbbra is hajlandók jelentős összegeket áldozni Cartier ékszerekre. A luxus iránti vágy és a presztízs megjelenítése sosem tűnik el – Pénzcentrum.


A svájci luxuscég, a Richemont ékszermárkái továbbra is erős növekedést mutatnak a gazdasági bizonytalanság ellenére, írja a Financial Times.

A svájci Richemont ékszermárkái, köztük a híres Cartier és a Van Cleef & Arpels, immár harmadik egymást követő negyedévben tapasztaltak 10%-ot meghaladó növekedést. Ez a tendencia különösen figyelemre méltó, hiszen a tehetős vásárlók a geopolitikai feszültségek ellenére továbbra is élénk érdeklődést mutatnak a luxustermékek iránt.

Az ékszerek értékesítésének növekedése, amely a cégcsoport bevételeinek több mint kétharmadát teszi ki, ellensúlyozta a Richemont többi üzletágában tapasztalt visszaesést. A teljes vállalatcsoport eladásai árfolyamhatások figyelmen kívül hagyásával 6 százalékkal nőttek a június végéig tartó három hónapban az előző év azonos időszakához képest, elérve az 5,4 milliárd eurót.

Ebben az időszakban a specializált óragyártó szegmens értékesítése 7%-os visszaesést mutatott, míg a divatmárkák és kiegészítők forgalma 1%-kal elmaradt az előző évi szinttől.

A Richemont prémium ékszermárkái, köztük a Buccellati, sikeresen navigáltak a globális gazdasági bizonytalanságok tengerében, amelyeket Donald Trump amerikai elnök kereskedelmi intézkedései, az orosz-ukrán konfliktus, valamint a közel-keleti feszültségek, továbbá a gyenge kínai piac generáltak. A vállalat jelentése szerint az ékszerek és órák iránti kereslet ezen márkák esetében rendkívül erős volt, bizonyítva ezzel a prémium szegmens ellenálló képességét.

A cég ékszerházai 11 százalékos forgalomnövekedést jelentettek állandó árfolyamon számítva a második negyedévben, felülmúlva a Visible Alpha által összeállított elemzői konszenzust.

A Richemont megnyugtató eredményeket ért el, különösen más luxuspiaci szereplőkkel összehasonlítva. A vállalat dominanciája és robusztus növekedése az ékszerszegmensben továbbra is lenyűgöző

- mondta Jean-Philippe Bertschy, a Vontobel szakértője.

Az elemző megjegyezte, hogy "a stabilizáció korai jelei" kezdenek megjelenni Ázsiában és Kínában, amelyet a régióban tapasztalható jelentős óraértékesítési kitettség segít elő.

Az amerikai, európai és közel-keleti bevételek 11 és 17 százalék közötti növekedést mutattak. Ezzel szemben az ázsiai-csendes-óceáni térségben, ahol a kínai piac a főszereplő, az eladások állandó árfolyamon számolva nem változtak.

Japánban a bevételek 15%-kal estek vissza, miután az értékesítési volumen visszatért a normális kerékvágásba, követve az előző év azonos időszakában tapasztalt kétszámjegyű növekedést. Ekkor a gyengülő jen miatt sok turista látogatott el az országba, ami jelentős fellendülést hozott a piacon.

Related posts