Vihar után: a biztosító milliárdos kárigényekre készül.

A hétfő délutáni vihar óriási pusztítást végzett, nem csupán az ország több pontján, hanem Békés vármegyében is. Ilyen körülmények között különösen fontos, hogy rendelkezésünkre álljon egy jó biztosítás, amely segíthet a viharkárok enyhítésében.
- Tömeges károkat okozott az otthonokban, gépjárművekben, nyaralókban az orkánerejű széllökésekkel, felhőszakadással, jégesővel és villámlásokkal érkező hétfői vihar. A második legtöbb lakásbiztosítást kezelő társasághoz, a Groupama Biztosítóhoz kedd délig több mint 1000 kárbejelentés érkezett a hétfői extrém időjárás kapcsán, és továbbra is folyamatosan, nagy számban jelentik be ügyfeleik a károkat. Mivel a tapasztalatok szerint a bejelentések még a következő napokban is tömegével érkeznek majd, és kedden is újabb heves zivatarokra, illetve szélrohamokra lehet számítani, így összességében a Groupama Biztosító a hét eleji viharok kapcsán, akár 3-4000 darabot is meghaladó bejelentésre számít, melyek kárösszege milliárdos nagyságrendet érhet el - olvasható a biztosítótársaság közleményében.
A vihar utáni bejelentések legnagyobb számban Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar és Pest vármegyékből érkeztek
A hírek szerint a vihar széles körű pusztítást végzett, tetőket szakítva le és épületek elemeit megrongálva. Az udvarokon elhelyezett tárgyakat is elemelte, és azok a szél erejével nekiütközve jelentős károkat okoztak. A tomboló szél több fát is kidöntött, valamint a kertekben álló pavilonokat és növényeket is súlyosan megrongált.
Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója hangsúlyozta, hogy ügyfeleink számára érdemes minél hamarabb bejelenteniük a káreseményeket. Javasoljuk, hogy ezt az egyszerű online platformunkon keresztül tegyék, mivel így gyorsabb és gördülékenyebb folyamatot érhetnek el. Emellett fontos, hogy a helyreállítási munkálatok megkezdése előtt készítsenek fényképeket a károsodásokról, mivel ez jelentős mértékben elősegítheti a kárfelmérés és a kártérítés gyors lebonyolítását.
A biztosítótársaság szakemberei nagy erőkkel megkezdték, és folyamatosan végzik a károk felmérését. A bejelentett károkat gyorsított ütemben, gyakran már a szemle napján, vagy az azt követő napon kifizetik, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelőleget fizet a társaság. A biztosító a munkatársait átcsoportosította a vihar által leginkább érintett területekre, hogy lehetővé tegye a még gördülékenyebb és gyorsabb ügyintézést. A Groupama Biztosító hatékonyan - többek között videós kárszemlével - tudja kezelni az ügyfelek átlagosnál nagyobb számú kárbejelentéseit.